Ruoan verkkokauppa ei ole lähtenyt Suomessa lentoon
Ruokakaupan digiloikka ei ole Suomessa vielä toteutunut. Tuoreen Norstatin kyselytutkimuksen mukaan vain 44 prosenttia suomalaisista ostaa ruokaa verkosta: näistäkin suurin osa harrastaa sitä hyvin satunnaisesti. Vain joka neljäs ruokaa verkosta ostava tekee edes kymmenesosaa ruokaostoksistaan verkossa. Samaan aikaan muu verkkokauppa kukoistaa.
Lähes 90 prosenttia suomalaisista ostaa muita tuotteita verkkokaupoista. Ruokakaupan verkkokanavat eivät ole vielä murtautuneet osaksi suomalaisten arkea samassa mittakaavassa kuin muissa tuoteryhmissä. Monelle päivittäistavarat ovat edelleen ostos, joka halutaan hoitaa perinteisesti lähikaupassa, Norstatilta kerrotaan.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)