Tagomo hankki Sanoman kotisivuliiketoiminnan
Tagomo on hankkinut Sanoman kotisivuliiketoiminnan. Sanoman kaikki yli 2100 kotisivuasiakasta siirtyvät Tagomo Digital Oy:lle. Osapuolet ovat samalla sopineet mediayhteistyöstä, joka tuo merkittäviä etuja Tagomon yritysasiakkaille.
Turkulaislähtöinen mainostoimisto Tagomo tuplaa reilusti asiakasmääränsä kaupan myötä. Sanomalta siirtyvät yli 2 100 kotisivuasiakasta ja 2 400 kotisivua koostuvat ympäri Suomea toimivista mikro- ja pk-yrittäjistä.
– Näin suuren asiakasmäärän siirtyminen on merkittävä tapahtuma koko toimialalla, ja nostaa Tagomon kotisivujen määrässä mitattuna yhdeksi alan isoimmista toimijoista valtakunnallisesti. Vastaamme jatkossa yli 3500 mikro- ja pk-yrittäjän kotisivuista, ja tavoitteemme on tukea heidän kasvuaan digitaalisen markkinoinnin strategisena kumppanina. Tällä kasvuloikalla varmistamme, että pystymme panostamaan kumppanilta vaadittavaan jatkuvaan kehitykseen ja tarjoamaan pk-yrittäjäkunnalle kattavat digipalvelut, Tagomon toimitusjohtaja Petri Elovaara iloitsee tiedotteessa.
Osapuolet ovat samalla sopineet digimediamyyntiyhteistyöstä, joka tuo merkittäviä markkinointietuja Tagomon asiakkaille.
– Kotisivuliiketoiminta ja yritysten kasvun vauhdittaminen ovat olleet toimintamme alusta lähtien Tagomon ydinosaamista, ja nyt aloitettava kumppanuus Sanoman kanssa tukee yrittäjäasiakkaidemme menestystä entisestään. Kotisivu on pk-yrityksille edelleen markkinoinnin koti, ja kaupan tuoma asiakasvolyymi syventää ymmärrystämme suomalaisyritysten kasvun ajureista ja tuo merkittäviä skaalaetuja asiakkaillemme”, Elovaara jatkaa.
Liiketoimintakauppa astui voimaan 1. maaliskuuta. Sanoman kotisivuasiakkaat siirtyvät Tagomolle välittömästi. Asiakkuuksien ohella Sanoman kotisivutuotannon kahdeksan henkilöä siirtyvät kaupan myötä Tagomon palvelukseen vanhoina työntekijöinä, ja yhtiö aikoo tehdä Turussa ja Porissa lisärekrytointeja erityisesti myyntiin.
– On hienoa, että asiakkaille tärkeälle kotisivupalvelulle löytyi nimenomaan siihen keskittynyt ostaja ja tekijöille uusi paikka kehittyä eteenpäin. Sanoman fokuksessa ovat jatkossakin erityisesti mainonnan ratkaisut mediassa, sanoo Tuomas Airisto Sanoma Media Finlandista.
Tagomo Digital on vuonna 2018 perustettu digimarkkinointiin keskittyvä mainostoimisto, jolla on tällä hetkellä toimipisteet Turussa ja Porissa. Yhtiö työllistää 50 henkilöä, ja sen liikevaihto oli viime vuonna 4,2 miljoonaa euroa. Tagomo on tunnettu muun muassa panostuksestaan työntekijöidensä hyvinvointiin, sillä yhtiö siirtyi jo viisi vuotta sitten malliin, jossa jokainen työntekijä saa käyttää työajastaan tunnin liikuntaan vuoden jokaisena päivänä.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)