Turkulaistempaus ehdolla Euroopan parhaaksi kaupanalan viestintäkampanjaksi
Hansakorttelin Hansailmiö piispistorneineen vakuutti arvostetun eurooppalaisen European Excellence Awards -viestintäkilpailun tuomariston, ja tempaus on neljän muun työn kanssa ehdolla Euroopan parhaaksi kaupanalan viestintäkampanjaksi. Hansailmiö palkittiin aiemmin tänä vuonna Nordic Commercial Spaces & Communitiesin järjestämässä NCSC Awardsissa Suomen parhaana kauppakeskuksen markkinointikampanjana.
Hansailmiö-kampanja kisaa Euroopan parhaan kaupanalan viestintäkampanjan voitosta Berliinissä joulukuussa Suomen itsenäisyyspäivänä. Kilpailun tuomaristo koostuu muun muassa eurooppalaisten yliopistojen professoreista ja Euroopan suurimpien yritysten markkinointi- ja viestintäjohtajista.
– On suuri kunnia päästä kisaamaan Amazonin kaltaisten jättien kanssa kaupanalan parhaan viestintäkampanjan tittelistä. Uskon, että pääsimme finalistien joukkoon pitkäjänteisen, suunnitelmallisen työn ansiosta. Kaikki huipentui piispistorniin, mutta sitä ennen teimme muun muassa asiakastutkimusta sekä strategista suunnittelua, joiden pohjalta päädyimme korvaamaan ilmiöittämisellä perinteisen alennusvetoisen kampanjamme”, Hansakorttelin markkinointipäällikkö Mirva Järvinen kertoo tiedotteessa.
Hansakorttelin viestintäkumppanina toimii viestintätoimisto OSG Viestintä.
– Voiko olla herkullisempaa asetelmaa kuin kisata Berliinissä piispisaiheisella kampanjalla ja vieläpä itsenäisyyspäivänä. Jo Hansailmiön aikana piispistorni herätti saksalaismedian kiinnostuksen ja tämä tarjoaa meille nyt uuden mahdollisuuden lisätä eurooppalaisten tietoisuutta turkulaisherkustamme, OSG Viestinnän toimitusjohtaja Toni Perez sanoo.
European Excellence Awardsiin lähetettiin tänä vuonna ehdolle yli 700 työtä. Vuonna 2021 Visit Ålandin ja OSG Viestinnän toteuttama Ahvenanmaan kesäkampanja palkittiin Euroopan parhaana monikanavaisena kampanjana samassa kilpailussa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)