Mielipide: Mittani täyttyi
Menin verkkopankkiin maksamaan laskujani. Kun ohjelma kysyi vahvistuskoodia, sitä ei tullutkaan vanhaan Nokia-puhelimeeni. Soitin asiakaspalveluun, jossa ystävällinen vastaaja kehotti ottamaan yhteyttä pankin asiakaspalveluun.
Odotin Wiklundin S-pankissa asiakaspalveluun pääsyä vuoronumerolla. Kun vuoroni oli, esitin ongelmani. Mutta kun minulla ei ollut varattua aikaa, ei asia edennyt pidemmälle. Kävin kotimatkalla Elisassa tiedustelemasta asiaa. He vakuuttivat, että ongelma ei ole heidän ohjelmistossa. Kotona soitin ajan asiakaspalveluun ja sain ajan kolmen viikon päähän.
Erittäin ystävällinen ja asiallinen nuori mies kuunteli ongelmaani (asioin mieheni kanssa) ja vakuutti, että ongelma saadaan varmaan ratkaistuksi eikä minun tarvitse luopua Nokiastani. Hän antoi miehelleni pankkitunnukset, niin että hän voi tililtäni maksaa laskujani.
Kun mitään ei tapahtunut, otin taas yhteyttä puhelinpalveluun, jossa ystävällinen ja asiallinen nuori nainen koetti auttaa minua, mutta ilman tulosta.
Neljä kuukautta tein töitä, että tilanteeseen olisi saatu selvyys ja oikaisu. Toisen kerran yrittäessäni aikaa asiakaspalveluun, olisin saanut ajan kolmen viikon päähän (eikä se sopinut minulle). Sain tiedon, että Itäharjulla pääsee asiakaspalveluun vuoronumeron avulla.
Ekalla käynnillä sain tiedon, että puhelimen muisti ei riitä vastaanottamaan pankin lähettämää varmistuskoodia.
Seuraavaksi otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Hänelle eivät kyseessä olevat asiat kuuluneet. Hän kehotti ottamaan yhteyttä FINEen vakuutus- ja rahoitusneuvontaan.
FINEstä vastattiin, että pankki on lain mukaan velvollinen tarjoamaan kuluttajille peruspankkipalveluita, muun muassa mahdollisuuden nostaa käteistä rahaa ja maksutapahtumien toteuttaminen.
Mittani alkoi täyttyä. Menin Elisaan ja sain todella ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Kun taas kerran todettiin, että verkko- ja puhelinpalveluyhteyksissä ei ollut ongelmia, minulle tarjottiin alennuksen kera toista puhelinta samalla numerolla kuin vanhan Nokian numero ja molempien sim-kortit laitettiin kuntoon ja, vuala, kun menin kotiin, sain molempiin puhelimiin pankin varmistuskoodin.
Ajattelin kyllä julkistaa tilanteen, mutta en enää jaksanut prosessoida asiaa.
Maija, 80 v.