Finnkino avaa Pohjoismaiden ensimmäisen Luxe-elokuvateatterin Myllyyn
Kauppakeskus Myllyssä katsotaan toukokuussa 2022 elokuvia Pohjoismaiden ensimmäisessä Luxe-elokuvateatterissa.
– Elämyksille on nyt kysyntää, tietävät Finnkinon kaupallinen johtaja Hannele Wolf-Mannila ja Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Toukokuussa Raisioon avattava Finnkino Luxe Mylly on vastaus ihmisten haluun kokea elämyksiä kodin ulkopuolella. Koronarajoitusten hellitettyä suomalaiset ovat jo palanneet innoissaan elokuviin.
– Arkisten elämysten kaipuu ja kuluttaminen kasvaa koko ajan, ja me Finnkinolla viemme elokuvien osalta elämyksellisyyden pidemmälle kuin Pohjoismaissa koskaan aiemmin, Wolf-Mannila kertoo.
Luxe-konsepti tarkoittaa muhkeita tuolia, ruokatarjoilua sekä huipputason esitystekniikkaa. Aikaisemmista Finnkinon elokuvateattereista poiketen Luxe Myllyn kaikissa kuudessa salissa on kallistuvat recliner-istuimet, joissa on runsaasti jalkatilaa.
– Jokaisessa Finnkino Luxe Myllyn salissa on lepotuolien lisäksi anniskeluoikeudet sekä herkuttelua helpottavat sivupöydät, joilta voi leffan ohessa nauttia Oscar’s Barin viinejä ja pizzaa, hodareita, nachoja sekä muita suolaisia herkkuja. Ja tietysti puitteet ovat suuret ja sykähdyttävät niin kuvan kuin äänen puolesta, Wolf-Mannila kertoo.
Finnkino Luxe Myllyssä on kuusi salia ja 450 asiakaspaikkaa. Ykkössalissa katselukokemuksen takaa iSense-konseptiin kuuluvat 4K-projektorit, jättimäinen valkokangas ja Dolby Atmos -äänentoisto.
– Huipputason näytöt ja äänet yhdistettynä mukavaan löhötuoliin, oheispalveluihin sekä häiriöttömään ympäristöön takaavat aivan uudella tasolla olevan leffaelämyksen, iloitsee Finnkinon Head of Cinema Services Janne Uusi-Kölli.
Tähän asti Suomessa Luxe-mukavuuksista on voinut nauttia vain yksittäisissä saleissa Helsingin Itiksessä ja Oulun Plazassa.
– Finnkino Luxe Mylly on jatkumoa Finnkinon pitkäjänteiselle elokuvateattereiden ja niiden palveluiden kehitystyölle. Finnkinon tavoitteena on olla Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä, Wolf-Mannila.
– Luxe-konsepti on jo käytössä konsernin muissa teattereissa Euroopassa. Sieltä on saatu hyviä kokemuksia, Wolf-Mannila lisää.
Varsinais-Suomessa on markkina-alueena paljon potentiaalia. Myllyssä käy viikottain yli 100 000 asiakasta, joten se on erittäin vetovoimainen kauppakeskus. Sijainti on houkutteleva: leffaelämyksen pariin pääsee vaivattomasti Turusta ja lähiseudulta. Esimerkiksi tunnin ajomatkan päässä Myllystä asuu noin 450 000 asukasta.
– Olemme jo pitkään nähneet, että alueella on kysyntää ja etsineet kauppapaikkaa Turun seudulta. Myllyn laajennus tarjosi tähän mahdollisuuden. Myllyn teatterilla haluamme tarjota jotain ihan uutta. Esimerkiksi suuremman salimäärän ansiosta voimme näyttää entistä laajemman valikoiman elokuvia, Hannele Wolf-Mannila kertoo Finnkinon uuden teatterin taustoista.
Kauppakeskukset kilpailevat ihmisten vapaa-ajasta, niin myös juuri brändinsä uudistanut Mylly. Hantula kertoo, että Myllyssä ollaan valmiita tekemään rohkeita ja merkittäviä investointeja myös tulevaisuudessa. Hän luottaa elämysten vetovoimaan
– Mylly on elämyskeskus, joka muuttuu jatkuvasti. Emme pelkää suuria visioita, ja Finnkinon Luxe-teatteri tukee brändiämme loistavasti. Sen avulla voimme tarjota asiakkaille jotain ihan uutta. Finnkinon saaminen Myllyyn on loistojuttu ja myös esimerkki meidän tavasta toimia.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)