Elisa tekee Varhalle asiakaspalvelujärjestelmän
Elisa ja Varsinais-Suomen hyvinvointialue (Varha) ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Varha ottaa käyttöön uuden asiakaspalvelu- ja takaisinsoittojärjestelmän sekä Elisan puhepalvelut kuluvan vuoden aikana. Tekoälykyvykkyyksiä hyödyntävä ratkaisu tukee sujuvaa asiointia, parantaa asiakaskokemusta sekä mahdollistaa työntekijöille tehokkaamman ja mielekkäämmän ajankäytön.
Uusi asiakaspalveluratkaisu mahdollistaa saumattomien puheyhteyksien hallinnan, jolloin Varhan henkilöstön on entistä helpompi työssään yhdistää eri kanavissa, kuten puheluissa, sähköposteissa, chat-palveluissa tai videoyhteyksissä tulevaa viestintää mielekkääksi kokonaisuudeksi. Järjestelmä integroituu keskeisiin taustajärjestelmiin, mikä sujuvoittaa viestintää ja tehostaa prosesseja.
– Elisa on sitoutunut tarjoamaan luotettavan ja turvallisen ratkaisun, joka tukee Varhan toimintaa varmistamalla kriittisten palveluiden katkeamattoman toiminnan kaikissa olosuhteissa. Olemme ylpeitä voidessamme tarjota asiakaslähtöisen ratkaisun, joka takaa parhaan mahdollisen tuen niin asiakkaille kuin henkilöstölle, toteaa asiointi- ja asiakaspalveluratkaisujen johtaja Katja Bäckström Elisasta tiedotteessa.
Järjestelmä on suunniteltu joustavaksi ja skaalautuvaksi, mikä mahdollistaa sen räätälöinnin käyttäjäryhmittäin. Tämä helpottaa Varhan monikanavaisen asiakaspalvelun hallintaa, tehokkuutta ja asiakaspalvelijan työn mielekkyyttä. Esimerkiksi takaisinsoitto-ominaisuudet ja reaaliaikainen resurssienhallinta auttavat optimoimaan työaikaa ja vähentämään ruuhkahuippujen vaikutuksia.
– Uusi järjestelmä on merkittävä askel yhteisellä muutosmatkallamme Varhan asiakaspalvelun kehittämisessä. Sen avulla voimme vastata joustavasti alueen asukkaiden tarpeisiin ja tukea henkilöstöämme heidän päivittäisessä työssään. Erityisen tärkeää on, että Elisan järjestelmä mahdollistaa palveluiden jatkuvan kehittämisen ja liiketoimintahyötyjen mittaamisen, sanoo Varhan tietohallintojohtaja Jari Poromaa.
Elisa ja Varha ovat sitoutuneet pitkäjänteiseen yhteistyöhön, joka asettaa korkeat standardit julkisen sektorin asiakaspalveluratkaisuille niin turvallisuuden kuin tehokkuuden osalta.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)