Varha selvittää asiakkaiden näkemyksiä toivetaksi-palvelusta
Varha haluaa kuulla vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain mukaisten kuljetus- ja asiointimatkojen palvelun piiriin kuuluvien asiakkaiden näkemyksiä toivetaksista. Webropol-kysely on avoinna sunnuntaihin 13. huhtikuuta asti. Kyselyyn voi vastata myös kirjallisena.
Kyselyllä halutaan selvittää näkemyksiä siitä, onko nykyiseen sopimukseen sisältyvä toivetaksin käyttöoikeus riittävä vai tulisiko toivetaksin käyttöaikaa jatkossa laajentaa. Varha on pyytänyt myös vanhus- ja vammaisneuvostoilta kommentit toivetaksi-palvelusta.
Tällä hetkellä toivetaksia käyttävä voi sopia suoraan kyydin aikataulusta paikallisen kuljettajan kanssa, jos kuljettaja on mukana Taxidatan sopimuksen mukaisen palvelun tuottamisessa.
Toivetaksia voi käyttää maanantaista perjantaille kello 21–06, viikonloppuna (lauantaisin ja sunnuntaisin) ja arkipyhinä. Toivetaksia voi käyttää, jos henkilön tulee olla tiettynä kellonaikana rautatieasemalla, lentoasemalla, satamassa tai linja-autoasemalla tai henkilöllä on ostettuna lippu johonkin tilaisuuteen.
Kyselyn voi myös tulostaa ja vastata siihen käsin kirjoittamalla. Tulostettava kysely, ohjeet kyselyn postittamiseen ja Webropol-linkki löytyvät Varhan nettisivuilta osoitteesta https://www.varha.fi/toivetaksikysely.
Varsinais-Suomen hyvinvointialue (Varha) kilpailutti viime vuonna ostopalveluna hankittavat vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaiset asiointi- ja vapaa-ajan matkat. Sopimuskausi Varhan ja Lounais-Suomen Taxidata Oy:n kanssa alkoi 1. syyskuuta ja Varsinais-Suomen alueella asuvat asiakkaat siirtyvät uuden palvelun käyttäjiksi vaiheittain, kun kuntien solmimat sopimukset päättyivät. Loimaan alue tuli mukaan viimeisenä helmikuussa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)