Hansakortteli uudistaa brändinsä
Hansakortteli uudistaa brändikonseptiaan, visuaalista ilmettään ja viestintäänsä. Brändistrategia ja -konsepti uudistuvat kevään aikana. Vain Hansakorttelin logo säilyy tuttuna, kaikki muu visuaalinen ilme ja viestintä keskittyvät jatkossa uuden Kaikkien aikojen Hansa -konseptin ympärille.
– Turku ja ydinkeskustamme on vahvassa kehitysvaiheessa. Koska suurta ei rakenneta yksin, halusimme, että strategiamme tukee myös Turun kaupungin keskustavisiota. Olemme mukana luomassa kaikkien aikojen kaupunkielämää, Hansakorttelin markkinointipäällikkö Mirva Järvinen kertoo tiedotteessa.
Uusi brändistrategia on toteutettu yhdessä markkinointitoimisto Avidlyn Turun toimiston kanssa. Työhön osallistutettiin laajasti eri sidosryhmiä, kuten vuokralaisia, työntekijöitä sekä nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaita.
– Datan pohjalta havaitsimme, että Hansakortteli nähdään erityisesti kaupunkivaikuttajana, joka luo Turun keskustalle ainutlaatuista veto- ja pitovoimaa. Meillä on tutkitusti tärkeä asema ja rooli koko kaupungin ja erityisesti ydinkeskustan menestyksekkäässä kehittämisessä. Tämän oivalluksen pohjalta syntyi brändilupauksemme ydin, että luomme kaikkien aikojen kaupunkielämää, Järvinen kertoo.
Uusi brändi-ilme ponnistaa vahvasti paikallisuudesta, sillä kaikki kuvat on kuvattu Hansakorttelin omissa tiloissa. Markkinointiviestinnän keulakuviksi Hansakortteli valjasti ammattimallien sijaan omat asiakkaansa.
– Meillä oli kyllä kaikkien aikojen rekrytointitapahtuma, kun pyysimme asiakkaitamme osallistumaan koekuvauksiin. Tapahtuman suosio ylitti odotuksemme ja oli upeaa huomata, kuinka moni halusi Hansan malliksi. Uuden brändikonseptimme lanseerauksen yhteydessä koko Varsinais-Suomi pääsee ihailemaan, kuinka upeaa jälkeä syntyy, kun yhdistetään ammattikuvaajien tiimi, asiakkaamme ja Hansakorttelin ainutlaatuinen miljöö, Järvinen iloitsee.
Kaikkien aikojen Hansa -konsepti näkyy muun muassa kaupunkielämään keskittyvän Hansan juhlaviikolla, joka järjestetään 2.–6. huhtikuuta. Brändiuudistuksen hengessä Hansakortteli tarjoaa myös asiakkailleen mahdollisuutta omaan brändipäivitykseen Hansatorilla keskiviikkona 2. huhtikuuta.
– Hansakorttelissa tiedämme nyt, mitkä ovat meille sopivat värit, ja siitä innostuneena päätimme tarjota myös asiakkaillemme veloituksetta huippusuosittuja värianalyysejä Hansatorilla. Kyseessä on merkittävä etu, sillä värianalyysin hinta on monesti pitkälti yli sata euroa. Värianalyysin avulla ostat vain sellaista, joka sopii sinulle oikeasti eli tämä on myös vastuullinen valinta. Värianalyysien ammattilaiset palvelevat Hansatorilla keskiviikkona 2. huhtikuuta kello 13–18, Järvinen vinkkaa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)