Kauppakeskus Myllyn mainoslakana muuntui kestokasseiksi paikallisin voimin
Kauppakeskus Myllyn ja turkulaisen Cuidun yhteistyönä ison asunnon kokoinen mainosbanderolli muuntui kestokasseiksi.
– Viimekesäisen Tyyliin Mylly -muotikampanjan aikana Turun linja-autoasemalla oli suuri, 120 neliömetrin kokoinen mainosbanderolli. Koska banderollia ei voi enää uudelleen käyttää mainostarkoituksessa, päätimme hyödyntää sen materiaalin muokkaamalla kankaasta 200 kestokassia, kertoo Kauppakeskus Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen tiedotteessa.
Poikkeuksellisen Tyyliin Mylly -muotikampanjan, jossa ei esitelty yhtään vaatetta, suunnitteli Myllylle turkulainen mainostoimisto Grundlage. Mainoksessa esiintyi turkulainen malli Fidéline Habimana, ja tuotannosta vastasi Raisiossa sijaitseva luova tuotantoyhtiö simelius simelius.
Kestokassien suunnittelusta ja tuotannosta ovat vastanneet turkulaisen Cuitu-brändin nuoret suunnittelijat. Cuitu on kestäviä asusteita suunnitteleva yritys, joka on perustettu vuonna 2019. Yritys tuottaa urbaaneja, unisex-tyylisiä asusteita paikallisten yritysten tuotannon ylijäämämateriaaleista.
– Tällainen yritysyhteistyö tarjoaa hienoja mahdollisuuksia luoda uusia käyttötarkoituksia ylijäämämateriaaleille. On myös meille hauskaa luoda suosituista designeista uusia variaatioita pienellä tuotekehittelyllä, kun saamme käsittelyymme uusia materiaaleja. Näiden yhteistöiden kautta syntyy kiinnostavia tuotetarinoita ja tulemme myös brändinä tutuiksi uusille tahoille, kertoo Cuidun toimitusjohtaja Evi Oivanen.
Paikallisten yritysten ylijäämämateriaalin hyödyntämisen lisäksi Myllyn kestokassit myös valmistetaan Suomessa. Ompelusta vastaa Turun satamassa sijaitseva pientuotanto, joka toimii osana Fabriikki 8 -osuuskuntaa.
Kasseihin käytettävä mainoslakana on tehty erittäin kestävästä materiaalista, joka sopii kovaan käyttöön. Kasseissa hyödynnetään lisäksi paikallisten yritysten tuotannon ylijäämämateriaalia: kantokahvat valmistetaan taakkahihnoista ja kasseihin tuleva merkki on sukelluspukuihin käytettävää materiaalia.
Kestokasseja aiotaan Myllyssä antaa liikelahjoina sekä arpajaispalkintoina.
– Uniikin Myllyn kestokassin voi voittaa itselleen 16.–21. joulukuuta, jolloin arvomme yhteensä kymmenen kassia Myllyn Facebook- ja Instagram-kanavilla kaikkien arvontaan osallistuneiden kesken, Hakulinen lupaa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)