Suuri varausmäärä kaatoi Tallink Silja Linen verkkosivut
Tallink Silja Linen verkkopalvelut ja varausjärjestelmä kaatuivat tiistaina illalla 4. marraskuuta suuresta varaus- ja vierailijamäärästä johtuen. Tilannetta päästiin korjaamaan pikaisesti, mutta palveluiden uudelleenkäynnistäminen on hidastanut matkojen varaamista myös 5. marraskuuta.
– Lähetimme eilen asiakkaillemme odotetun joulutervehdyksen, jossa uudistuneen Club One -ohjelman kunniaksi tarjosimme jäsenillemme myös risteilyn Turun reitillä erittäin edullisesti, alkaen vain 3,20 eurolla per henkilö. Samaan aikaan aloitimme mittavan markkinointikampanjan eri kanavissa. Nämä kaksi toimenpidettä aiheuttivat valtavan yleisöryntäyksen nettisivuillemme ja valitettavasti ne kaatuivat, kertoo Tallink Siljan myyntijohtaja Marko Männimets tiedotteessa.
Verkkopalvelun kuormitus havaittiin pikaisesti ja uudelleenkäynnistäminen aiheutti tiistainan illalla hetkellisen käyttökatkon asiakkaille. Myös Tallink Silja Linen mobiilisovelluksessa oli vastaavia vaikeuksia. Palveluissa on esiintynyt hitautta myös keskiviikkona.
Kanta-asiakkaille luvattiin myös eilisessä uutiskirjeessä tuplapisteet, kun matkan varaa viimeistään 6. marraskuuta. Moni ei ole kuitenkaan päässyt tekemään matkavarausta, joten tuplapisteiden myöntämistä jatketaan kahdella päivällä eli matka on varattava viimeistään 8. marraskuuta.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)


















