Silja Serenaden telakointi viivästyy – Baltic Princess siirtyy osittain korvaamaan matkoja
Helsinki–Tukholma-reitin Silja Serenaden suunniteltu telakointi Puolassa viivästyy. Laivan oli määrä palata liikenteeseen torstaina 30. tammikuuta Helsingistä, mutta telakoinnin viivästymisen vuoksi laiva palaa reitilleen maanantaina 3. helmikuuta.
Turku–Tukholma-reitin Baltic Princess siirtyy korvaamaan Silja Serenaden lähtöjä 31.1.–2.2. Baltic Princess liikennöi Helsingin Länsiterminaalista Olympiaterminaalin sijaan.
Silja Serenaden telakoinnin edetessä on ilmennyt useita viivästyksiä, minkä vuoksi laiva ei pääse palaamaan liikenteeseen alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Laivalla tehdään laajoja teknisiä huoltotöitä ja päivityksiä, jotka koskevat muun muassa integroitua automaatiojärjestelmää, propulsio-ohjausjärjestelmää, palohälytysjärjestelmää ja kuulutusjärjestelmää.
Turun reitin Baltic Princess liikennöi normaalisti omalla reitillään 31. tammikuuta aamuun asti ja palaa 31. tammikuuta iltalähdöllä Tukholmasta Helsinkiin korvaten Silja Serenaden Tukholma–Helsinki–Tukholma-risteilyn. Näin ollen Baltic Princessin lähdöt Turusta Tukholmaan on peruttu 31.1.–2.2.
Baltic Princess lähtee Tukholmasta 31. tammikuuta kello 16.45, saapuu Helsingin Länsiterminaalin 1. helmikuuta kello 10 ja lähtee Helsingistä Tukholmaan 1. helmikuuta kello 16.35. Tästä johtuen muutoksilla on vähäisiä vaikutuksia myös Helsinki–Tallinna-reitin Victoria I:n aikatauluihin, joka saapuu Helsingin Länsiterminaaliin 1. helmikuuta kello 17 ja lähtee Helsingistä kello 19. Normaalisti Victoria I saapuu kello 16 ja lähtee kello 18.35.
Baltic Princess palaa normaaliin aikatauluunsa Turku–Tukholma-reitille maanantaina 3. helmikuuta, jolloin myös Silja Serenade palaa liikennöimään Helsinki–Tukholma-reitilleen.
– Viivästykset laivojen telakoinneissa ovat joskus väistämättömiä. Ymmärrämme, että viivästykset voivat aiheuttaa harmia matkustajissamme ja pahoittelemme muutoksia vilpittömästi. Turvallisuus on meille kuitenkin aina etusijalla ja suoritamme kaikki suunnitellut huoltotyöt korkeimpien laatustandardien mukaisesti, kommentoi Tallink Gruppin johtoryhmän jäsen Piret Mürk-Dubout tiedotteessa.
Tallink Silja Linen asiakaspalvelu on yhteydessä kaikkiin matkustajiin, joiden matkoihin muutoksilla on vaikutusta.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)

















