HC TPS:n peleissä tarjolla nakkimukin ohella entistä laajemmin myös kasviperäisiä ruokia
HC TPS ja Gatorade Center aloittavat yhteistyön kasviproteiinibrändi MUU:n kanssa. Kasvisruokavaihtoehdolle on jatkuvasti enemmän kysyntää, joten jatkossa Gatorade Centerissä on tarjolla jokaisen ruokavalioon sopiva vaihtoehto lounailla, konserteissa ja pelipäivinä.
Jo ensimmäisessä kotipelissä tarjolla oli MUU:n tuotteita eri ravintoloissa. MUU-brändille tulee oma myyntipiste halliin.
– Haluamme tarjota jokaiselle areenalla vierailevalle mahdollisuuden valita laadukkaan kasvisvaihtoehdon. Meistä on äärimmäisen iloista, että Meeat Food Tech Oy:n MUU-brändi on lähtenyt yhteistyöhön jääkiekkoseuran kanssa, kertoo HC TPS:n liiketoimintajohtaja Heidi Aho seuran tiedotteessa.
– TPS-yhteistyö on ensimmäinen iso urheiluyhteistyö MUU-brändille, ja on upeaa päästä tekemään yhteistyötä ja tuomaan lätkäkatsomoihin myös vegaanisia vaihtoehtoja. Gatorade on ensimmäinen tapahtuma-areena, jossa olemme mukana palvelutarjonnassa näin laajasti. Meille on tärkeää päästä tarjoamaan uusia vegeherkkuja kaikille hallissa vieraileville, sanoo Meeat Food Tech Oy:n myyntijohtaja Mari Lilja.
– Kannustamme herkuttelemaan matseissa silloin tällöin esimerkiksi vegehodarilla. MUU:n tuotteet ovat saaneet paljon positiivista palautetta mausta, ja kuluttajat ovat ottaneet meidät hyvin vastaan, sanoo Lilja.
Kasvisruokavaihtoehdoille on yhä enemmän kysyntää.
– Jos vuonna 2018 kasvishodareita meni peleissä joitain kymmeniä, niin nykyään puhutaan useista sadoista. Meillä on vahva tahtotila viedä jääkiekkokulttuuria eteenpäin myös ruokapuolella. Haluamme palvella myös jokaista katsojaa, ja tämä on jälleen yksi askel eteenpäin siinä. Erinomaisia kasviproteiinituotteita on nykyään saatavilla enemmän, Aho sanoo.
Otteluasiakkaille pikaruokana on tarjolla esimerkiksi MUU:n kasvishodareita. Hodareiden ja grilliruoan lisäksi jokaisesta Gatorade Centerin ravintolasta löytyy jatkossa kasvisvaihtoehto, myös lounaalla.
– Samalla tavalla kisamakkara kuuluu kasvisruokailijan pelikokemukseen, Aho toteaa.
Gatorade Centerissä järjestetään erilaisia tapahtumia ympäri vuoden, kuten yritystapahtumia ja keikkoja.
– Tapahtumapaikkana palvelemme kiekkokansan lisäksi myös erilaisia tapahtumakävijöitä esimerkiksi konserttien yhteydessä. Olemmekin monipuolistaneet ravintolatarjontaa merkittävästi viime vuosina, Aho kertoo.
Myös otteluasiakkaat etsivät uusia vaihtoehtoja.
– Kisakävijätkään eivät ole kaikki samanlaisia. Osa kaipaa vaihtelua ja uusia makuja, ja niitä haluamme perinteisen kisaruoan rinnalle tarjota. Meillä on panostettu myös erikoisoluisiin ja seuraamme tarkasti, mitä ruoka- tai juomatrendejä milloinkin on pinnalla. Tavoitteenamme on, että turkulaiset kiekkokävijät mieltävät Gatorade Centerin olohuoneena, jonne tullaan syömään ja viihtymään jo ennen pelin alkua, Aho korostaa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)