Joulupostia ikäihmisille -kampanja keräsi 4 815 joulukorttia Turussa
Joulupostia ikäihmisille -joulukorttikampanja keräsi 4 815 joulukorttia ikääntyneille Turussa. Luovan välittämisen yhteisö Siskot ja Simot järjesti yhteistyökumppaneineen valtakunnallisen Joulupostia ikäihmisille -kampanjan 13.11.–4.12. yhtä aikaa 137 paikkakunnalla. Kampanjassa kerättiin joulukortteja kotihoidon ja asumispalvelujen ikääntyneille asiakkaille.
Turussa kerätyt kortit jaetaan vanhuspalveluiden, muun muassa kotihoidon asiakkaille.
– Turussa teimme Soivan joulukortin yhteistyössä Turun kaupunginkirjaston ja muiden kampanjassa mukana olevien tahojen kanssa. Soiva joulukortti on kiitokseksi kampanjaan osallistuneille ja samalla hyvän mielen joulutervehdyksenä ihan jokaiselle. Soivassa joulukortissa esiintyy kamarikuoro Melos johtajanaan Sanna Kola tiedotteessa.
– Kaikki ei ehkä suuresta joulukorttimäärästä riippumatta korttia saaneet, niin soiva kortti on lisänä. Sitä voivat kuunnella ja katsella hekin, joiden on muuten vaikea päästä esimerkiksi joulukonsertteihin. Olisikin hienoa, jos näytämme itse kukin sitä myös netittömille senioreille, kannustavat Satu Järvenpää ja Sanna Nurmi Turun Siskot ja Simojen yhteyshenkilöt Liikkuvasta resurssikeskuksesta sekä Olli Hirvonen ja Kukka Olsoni Turun kaupunginkirjastosta.
Soiva joulukortti löytyy jouluviikolla osoitteesta www.omakirjasto.fi punaisen Videot-nappulan takaa.
Joulupostia ikäihmisille -kampanja keräsi tänä vuonna kaikkiaan 90 000 joulukorttia ikääntyneille.
– Lähetettyjen joulukorttien määrä on vaikuttava. Se kertoo siitä, että ihmiset haluavat ilahduttaa tuntemattomia, kokea yhteisöllisyyttä ja levittää jouluiloa ympärilleen, Siskojen ja Simojen toiminnanjohtaja Eero Väisänen sanoo.
Joulukortteja tehtiin kansalaisopistoissa, kirjastoissa, kouluissa, päiväkodeissa, työpaikoilla, harrastuksissa ja kodeissa. Korttikeräykseen osallistuivat kaikenikäiset, ja monelle perheelle tai yhteisölle osallistumisesta on tullut jo odotettu perinne.
Joulupostia ikäihmisille -kampanjan yhteistyökumppaneita olivat 137 paikkakunnan lisäksi Kuntaliitto, Kansalaisopistojen liitto, Kansalaisareena. Turussa kampanjaa oli organisoimassa Turun Siskot ja Simot, Turun kaupunginkirjasto, Turun Lähimmäispalveluyhdistys ry:n Liikkuva resurssikeskus sekä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän Diakonian ja sielunhoidon yksikkö yhteistyössä Turun Seudun Vanhustuki ry:n, Turun Seudun Nivelyhdistys ry:n sekä Turun Tyttöjen talon kanssa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)