Kalustetukku-ketjun emoyhtiönä tunnettu Kaluste-Trading Finland Oy muuttaa nimensä Charmia Group Oy:ksi
Kotimaisia keittiökalusteita valmistavan ja myyvän Kalustetukku-ketjun konsernin emoyhtiön nimen muutoksella pyritään tukemaan ja selkeyttämään Charmia-brändiä.
− Toimenkuvamme on tänä päivänä moni-ilmeinen. Olemme tehtailijoita, maahantuojia, kauppiaita ja yrityksellämme on myös liuta franchising-kauppiaita. Charmia-brändi yhdistää nämä kaikki eri toimialat saman nimen alle, Charmia Group Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lehtinen kertoo.
Emoyhtiön nimen muutos tapahtuu marraskuussa. Muutos on jatkoa vuonna 2014 lanseeratulle Charmia-tuotemerkille, joka käsittää kaikki yhtiön tuotteet.
− Olemme uudistaneet toimintaamme ja ilmettämme. Haluamme myös erottua kilpailijoista, taustoittaa Lehtinen nimen vaihdosta Charmia Group Oy:ksi.
− Viime aikoina olemme investoineet voimakkaasti omaan kotimaiseen tuotantoon. Mallistoon, tuotteisiin, ekologisuuteen ja uusiin toimintamalleihin on myös satsattu erityisen paljon, Lehtinen lisää.
Ensimmäinen Kalustetukku myymälä avattiin Loimaalle 1993. Charmia Group Oy on yksi kolmesta keittiökalustealan isoista toimijoista, jotka ovat täysin kotimaisessa omistuksessa ja joiden tuotanto on muutamia pieniä komponentteja lukuun ottamatta tehty Suomessa. Yhtiöllä on tehdas Loimaalla, 12 myymälää ympäri Suomea ja se työllistää 90 henkilöä. Pääkonttori sijaitsee Turussa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)