Sivuston käyttö vaatii selaimen JavaScript -tuen.
Lue näköislehti
Ota yhteyttä
Valikko
Tumma teema
Etusivu
Lue näköislehti
Juuri nyt
Uutiset
Urheilu
Kaupunki
Kulttuuri
Viihde
Sarjakuva: Kummitus
Hyvä elämä
Koti
Työ
Liikenne
Lifestyle
Matkailu
Maku
Mielipide
Kolumni
Info
Toimitus
Mediamyynti
Aineisto-ohjeet
Jakelupalaute
Yhteystiedot
Mainosartikkelit
Verkkokauppa
Verkkokauppa
Verkkokaupassa kasvua viime vuodesta – joka viides tilaa nyt enemmän kuin vuosi sitten
Verkkokauppa on ollut tänä vuonna hieman viime vuotta vilkkaampaa, selviää Postin tuoreesta Verkkokauppamittarista. Raportti seuraa verkkokaupan kehitystä Suomessa tammi–syyskuussa.
Talous
Turun Osuuskauppa rakentaa Varsinais-Suomen ensimmäisen verkkokaupan keräilykeskuksen Auranlaaksoon
Verkkokauppa
Odan ruokaverkkokauppa avautui Turussa, Raisiossa ja Kaarinassa
Kauppa
Verkkokauppa kasvaa vauhdilla mutta kuluttajat odottavat paluuta kivijalkaan
Kansainvälisen kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset odottavat paluuta kivijalkaan, mutta verkkokauppa kasvaa hurjaa vauhtia. Verkosta ostetaan nyt erityisesti elektroniikkaa, viihdettä ja erotiikkaa.
Talous
Verkkokaupan kasvu näkyy jo kuluttajien maksuhäiriöissä
Verkkokauppa
Pienikin verkko-ostos saattaa ensi vuonna vaatia vahvan tunnistautumisen
Vuodenvaihteen jälkeen kannattaa vahvaa tunnistusvälinettä, käytännössä pankkitunnuksia, pitää aina mukanaan. Tammikuun alussa 2021 päättyy toisen maksupalveludirektiivin (PSD2) siirtymäaika, ja vahvan tunnistamisen vaatimus koskee sen jälkeen kaikkea sähköisesti tapahtuvaa maksamista. Esimerkiksi pienikin mobiilikauppaosto tai vaikkapa polttoaineen maksaminen tankkaussovelluksella saattaa vaatia vahvan tunnistautumisen. Vahvan tunnistautumisen tarkoitus on lisätä maksamisen turvallisuutta ja kuluttajan suojaa.
Verkkokauppa
Black Friday -viikolla verkkokauppa kasvaa kymmeniä prosentteja
OP:n korttidatan mukaan Black Friday -viikolla tehtiin viime vuonna verkkokauppaa 60 prosenttia enemmän kuin edellisellä viikolla. Black Friday -viikolla kiihtyy erityisesti elektroniikan ja tietoliikenteen sekä vaatteiden verkkokauppa. Noin puolet ostoksista tehdään kotimaisista verkkokaupoista.
Talous
Suomalaisista jo lähes 60 prosenttia ostaa verkosta kuukausittain
Kauppa
Koronatilanne puolitoistakertaistanut verkkokauppaostosten määrän maailmalla
Koronapandemia on lisännyt verkkokaupan kysyntää maailmalla. Kansainvälisen postijärjestö IPC:n kahdeksassa maassa, myös Suomessa, teettämä kysely kertoo, että joka toinen kuluttaja (52 %) on tehnyt aiempaa enemmän ostoksia kotimaansa verkkokaupassa. Lähes sama määrä (49 %) uskoo jatkavansa samaan malliin myös tulevaisuudessa.
Uutiset
Verkkokauppa otti aimo loikan
Verkkokaupan tilausmäärät kasvoivat huhti–kesäkuussa ennätystahtia, kertoo tuore verkkokauppaindeksi. Vilkas Groupin tuottama verkkokauppaindeksi on tarkin saatavilla oleva kuvaus suomalaisesta verkkokaupasta perustuen noin 2 000 verkkokaupan todellisiin myyntitapahtumiin.
Talous
Koronavirus ohjasi kuluttajat kotimaisiin verkkokauppoihin
Joka kuudes verkkokauppa Suomessa on rakennettu MyCashflow-verkkokauppaohjelmiston avulla, joten se on suosituin kotimainen palvelu verkkokaupankäyntiin ja avaa todella hyvän näkymän siihen mitä kotimaisessa verkkokaupassa tällä hetkellä tapahtuu.
Kauppa
Ruoan verkkokaupan esteenä epäilyt ja logistiikka
Ilmastonmuutos huolestuttaa kuluttajia, ja yhä useampi suosii kaupankäynnissä verkkoa. Muun muassa nämä tulokset selviävät Kestävät kaupunkiympäristöt -barometristä, jonka YIT toteutti tänä vuonna toista kertaa. Barometrissä kaupunkilaiset ottavat kantaa kodin, työ- ja kaupunkiympäristön, liikkumisen sekä kaupan eri vaihtoehtoihin.
Tietotekniikka
Jo puolet suomalaisista verkkoshoppailijoista tekee ostoksensa mobiilisti
Mobiiliostaminen verkkokaupoissa on lisääntynyt kahdessa vuodessa huimasti. Kasvu on merkittävää kaikissa Pohjoismaissa, mutta erityisen suurta se on Suomessa. Jo puolet suomalaisista verkko-ostajista tekee ostoksia matkapuhelimella.