John Scott’s -ravintolassa turistaan brittipubin perinteisessä tunnelmassa
Reilun pubiruuan ja kylmän kuohuvan ystäville avattiin a ruotsalaiseen Kopparbergin ketjuun kuuluva John Scott’s -ravintola Forumissa 6. syyskuuta. Ravintolatoimenpäällikkö Janne Hinkkala kertoo, että Ruotsissa vastaavia ravintoloita löytyy neljätoista ja Espanjastakin kolme.
– Koska Kopparberg on myynyt aika paljon siideriä Suomessa, niin tarkoitus oli levittää myös ravintolaketju tänne. Kun etsittiin vetäjää, tulin valituksi tähän tehtävään. Suomessa on tähän mennessä jo kolmas John Scott’s -ravintola nähnyt päivänvalon, sillä myös Helsingissä ja Tampereella on omansa.
Hinkkala kuvailee pubista löytyvän livemusiikkia, biljardipöytä ja darts-taulu. Tulossa on myös tietovisoja. Keittiö tarjoaa koko aukioloaikansa tuhtia pubiruokaa.
Asiakaskokemuksena Hinkkala näkee ravintolan olevan käytännössä niin sanottu ”toinen olohuone”.
– Kyse on sisustuksesta ja siitä, että meiltä saa hyvän lämpimän vastaanoton. Toivomme toki, että onnistumme siinä. Haluamme huomioida jokaisen asiakkaan, palvelemalla heitä parhaamme mukaan. Asiakkaiden palautteet ovat meille äärimmäisen tärkeitä, painottaa Hinkkala.
John Scott’sin ruokalista on ketjun mukainen, ja Hinkkala kertoo, että se alkoi muotoutua reilu puolitoista vuotta sitten Helsingissä.
– Kun Tampere tuli mukaan, muokkasimme listaa heti saatuamme palautteet sieltä. Oikeastaan sama juttu on nyt Turussa, eli tarkastelemme ruokalistaa ja katsomme, mitkä ruoat toimivat, ja kehitämme annoksia sen mukaisesti. Kaikki on lähtökohtaisesti pubiruokaa eli fish’n’chipsiä, salaatteja, leikkeitä, pihvejä sekä lasten annoksia.
Juomapuoli on brittipubin tuotteita, mutta koska Kopparberg on omistajamme, heidän siiderinsä ja oluensa ovat isossa roolissa tuotteessamme. Lisänä on vielä kotimaisia ja englantilaisia pienpanimoiden tuotteita, sanoo Hinkkala.
Hinkkala on kokenut kolmenkymmenen vuoden ravintolauransa aikana, että asiakaskohtaamiset ovat olleet kaikkein opettavaisinta ja saaneet hänet pysymään alalla.
Asiakaspalautteen antamiseen ravintolassa on saatavilla linkki QR-koodiin.
– Haluamme saada palautetta ja kuunnella, mitä ajatuksia asiakkailla on, tähdentää Hinkkala.
Tulevaisuuden suunnitelmista Hinkkala on valmis raottamaan sen verran, että ainakaan uutuuksien suhteen ei ole tulossa radikaaleja muutoksia. Kopparbergiltä tulee uutuuksia satunnaisesti.
– Seuraavaksi huomioimme Oktoberfestin, minkä pohjalta tulemme lisäämään ruokia ja juomia, päättää Hinkkala.
Kurt Hedborg