Autoverkkokauppa avaa uuden myymälän Kuninkojankaarelle
Autoverkkokauppa jatkaa laajentumistaan ja avaa perjantaina 31. maaliskuuta uuden liiketilan Kuninkojankaarelle Raisioon. Vaikka uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa valtaa koko ajan enemmän markkinaosuutta, kivijalkamyymälät puoltavat paikkaansa erityisesti asiantuntija-apua tarvitsevien sekä koeajajien keskuudessa ja erityisesti autohuollossa.
– Olemme Suomen ensimmäinen täysin digitalisoitu uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa. Digitaalisen palvelumme kautta olemme ajan hermolla kuluttajien käyttäytymisestä, johon muun muassa korona, Ukrainan sota sekä entistä voimakkaampi kiertotalousajattelu vaikuttavat. Kehitämme palveluitamme jatkuvasti vastaamaan parhaiten ihmisten toiveita ja tarpeita, linjaa toimitusjohtaja Juha Rusama Autoverkkokaupasta.
– Yksityisleasing-asiakkaiden määrä on kasvanut räjähdysmäisesti ja osuus kokonaismyynnistä on kaksinkertaistunut kolmen vuoden aikana. Verkkokaupan osuus kuluttajamyynnistä kasvoi viime vuonna ennätykselliset 77 prosenttia vuoteen 2021 verrattuna, Rusama kertoo.
Autoverkkokaupan kilpailuedut ovat selvät, toteaa Turun yksikönpäällikkö Mikko Rantakare.
– Erottavia tekijöitämme ovat parempi hinta–laatu-suhde sekä aito asiakaslähtöisyys. Asiakaslähtöisyys näkyy isossa kuvassa siinä, miten pystymme ennakoivasti vastaamaan kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin. Arjen tasolla asiakaslähtöisyys on henkilökohtaista palvelua sekä uudenlaisia palvelukonsepteja.
Autoverkkokauppa on avannut vuoden sisään uudet liikkeet kolmelle paikkakunnalle. MetroAuton liiketoimintakaupan myötä toiminta laajeni 1. maaliskuuta Espooseen ja Tampereelle. Liikkeitä on Vantaan Petikossa ja Hämeenlinnassa – sekä nyt myös Turusta.
Verkkokaupassa voi myydä auton, ostaa tai liisata uuden tai käytetyn auton ja saada sen kotiin ilman käyntiä myymälässä.
– Asiakastyytyväisyys on meille ykkösasia. Sekä myymälässä että verkossa asiakkaita palvelevat koulutetut asiantuntijat. Tavoitteenamme on hoitaa asiakkaan autokauppa mahdollisimman helposti ja joustavasti, oli se sitten myymälässä, verkkokaupassa, chatissä, puhelimessa, sähköpostitse tai vaikka somessa, Rantakare painottaa.
Autoverkkokauppa.fi palvelee verkossa sekä Espoon, Hämeenlinnan, Tampereen, Turun ja Vantaan myymälöissä sekä Helsingin huoltopisteessä. Autoverkkokaupassa myydään kaikkia yhtätoista Bassadone Automotive Nordic Oy:n maahantuomaa automerkkiä. Tulossa on neljä merkkiä lisää. Autoverkkokauppa työllistää noin 230 vähittäiskaupan ja huollon ammattilaista.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)