Mylly nimetty kolmatta vuotta peräkkäin Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi
Kauppakeskus Mylly on jo kolmatta vuotta peräkkäin todettu Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi. Kyselyyn vastasi yli 2 000 suomalaista, ja siinä oli mukana 12 Suomen suurinta kauppakeskusta. kus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula iloitsee siitä, että Mylly valittiin Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi jo kolmatta kertaa peräkkäin.
Vuosittain tehtävässä Luottamus&Maine-tutkimuksessa selvitetään suuren yleisön näkemystä kauppakeskusten maineesta. Viime vuonna tutkittiin 12 Suomen suurinta kauppakeskusta, jotka valittiin pinta-alan ja myynnin määrän perusteella. Tutkimukseen osallistui 2 049 suomalaista, jotka vastasivat sähköiseen kyselylomakkeeseen loka–marraskuun vaihteessa. Kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset. Kyselytutkimuksen toteutti riippumaton tutkimusyhtiö T-Media.
– Tutkimustemme mukaan maine vaikuttaa kauppakeskusten ansaitsemaan suosioon suurella voimalla. Kauppakeskuksen ei käytännössä olisi siis mahdollista toimia ilman, että ihmiset luottavat sen toimintaan ja haluavat sitä tukea esimerkiksi asioimalla kauppakeskuksessa. Siksi kauppakeskusten onkin paitsi ymmärrettävä ihmisten heitä kohtaan kohdistamat odotukset, myös kyettävä vastaamaan niihin, T-Median tiedolla johtamisen asiantuntija Elisa Runsas avaa.
Jo kolmatta vuotta peräkkäin Kauppakeskus Mylly paljastui Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi. Mylly sai tutkimuksessa arvosanan 3.67, mikä on kauppakeskusten korkein mitattu kokonaismainearvosana kolmen vuoden ajanjaksolla. Mylly sai erinomaisen arvosanan liikevalikoiman sopivuudesta, asioinnin helppoudesta ja turvallisuudesta.
– Olemme Myllyssä todella ylpeitä ja otettuja siitä, että suomalaiset kokevat jo kolmantena peräkkäisenä vuotena Kauppakeskus Myllyn Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi. Tulos oli meille iloinen yllätys, sillä osasimme odottaa, että haastajia ja nousijoita muista kauppakeskuksista löytyy. Hienoa kehitystä nähtiinkin koko toimialalla, sanoo Hantula.
– Myllyn maine on nyt tukevasti hyvällä tasolla ja korkeampi kuin kertaakaan aiemmin. Mainenousu on erityisen hieno, sillä yleisesti ottaen organisaatioiden maineen kehitys oli tutkimustemme valossa vuonna 2022 laskusuuntainen. Mylly on siis kyennyt vastaamaan kansalaisten odotuksiin keskimääräistä paremmin. Tämä on palkinto pitkäjänteisestä mainetyöstä, jota Raisiossa tehdään useiden eri sidosryhmien parissa, Runsas päättää.
Luottamus&Maine-tutkimuksessa mainetta mitataan kahdeksan osatekijän avulla: innovaatiot, hallinto, talous, johto, vuorovaikutus, tuotteet&palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. Myllyssä kiitellään erityisesti liikkeitä, joiden vaikutus kauppakeskuksen positiiviseen mielikuvaan on suuri.
– Meille on tärkeää, että Myllyn liikkeet ja kumppanit kokevat olevansa osa Myllyn menestystä, mainetta ja asiakaskokemusta. Tutkimuksen loistava tulos kannustaa varmasti koko Myllyn yhteisöä kehittämään ja kehittymään entisestään. Pienenä kiitoksena muistamme myllyläisiä 1 200 Runebergin tortulla, jotka jaamme liikkeisiin henkilökohtaisesti.
Mylly teki viime vuonna historiansa suurimman myynnin, 244 miljoonaa euroa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)