Viestintäliiga ja Whitestone jatkossa Louhos Digital
Alkuvuodesta liiketoimintakauppojen kautta yhdistyneet Viestintäliiga Oy ja Whitestone Oy tunnetaan jatkossa nimellä Louhos Digital. Yritys julkaisee uuden brändin maanantaina marraskuun 30. päivä, jolloin vietetään verkkokauppojen juhlapäivää Cyber Mondayta.
Brändiuudistuksen takana on alkuvuodesta tehty liiketoimintakauppa, jossa digimarkkinointiin ja sisällöntuotantoon keskittynyt viestintätoimisto Viestintäliiga osti verkkokauppoja ja -sivuja rakentavan Whitestonen liiketoiminnan. Louhos Digitalin myötä yritysten tarinat sulautuvat lopullisesti yhteen.
– Olemme vahvasti digitaaliseen maailmaan keskittyvä yritys. Pystymme rakentamaan asiakkaillemme koko digitaalisen presenssin. Käytännössä se sisältää kaiken visuaalisen ilmeen ja viestinnän suunnittelusta vaativaankin verkkopalvelukehitykseen omalla tietoturvallisella alustallamme, Louhos Digitalin toimitusjohtaja Iiro Junnila kertoo.
Turussa ja pääkaupunkiseudulla toimistojaan pitävän yrityksen uuden nimen taustalla on halu tarjota asiakkailleen kaikki digitaalisen markkinoinnin palvelut saman katon alta.
– Kun digimarkkinoinnin osaamisemme yhdistetään verkkopalvelun kehitykseen, koko digitaalisesta myyntiputkesta tulee saumaton. Digiputkien avulla autamme asiakkaitamme louhimaan verkosta liidejä ja myyntiä. Asiakkaan verkkopalvelua taas voisi verrata louhokseen, joka on koko toiminnan ydin.
Yrityksen visuaalisen ilmeen on suunnitellut Niki Pettersson.
Louhos Digital työllistää tällä hetkellä 28 viestinnän, markkinoinnin ja verkkopalveluosaamisen ammattilaista perustajaosakkaat Junnila, Juhani Koskinen ja Petteri Poukka mukaan luettuina. Yrityksen liikevaihto on tänä vuonna noin 1,7 miljoonaa euroa. Tulevien vuosien kasvua varten yrityksessä on panostettu tänä vuonna paljon myös omaan tuotekehitykseen.
– Visiona on kymmenen miljoonan liikevaihto vuonna 2027. Tulevina vuosina olisi tarkoitus kasvaa noin 30 prosenttia vuodessa. Se tarkoittaa kymmenien uusien työntekijöiden palkkaamista seuraavien vuosien aikana. Seitsemän vuoden päästä meitä pitäisi olla jo yli sata, Junnila paaluttaa.
Liiketoiminnallisten tavoitteiden lisäksi Louhos Digital pyrkii toiminnallaan vaikuttamaan yhteiskunnallisesti yksinäisyyden poistamiseen.
– Pyrimme lisäämään työelämän yhteisöllisyyttä, mutta sen lisäksi haluamme olla mukana poistamassa ihmisten kokemaa yksinäisyyttä laajemminkin. Tämä tavoite tulee näkymään vahvasti arjen tekemisessämme ja kannustamme kaikkia ihmisiä liittymään mukaan missioon.
Esimerkkinä toimii marraskuussa lanseerattu Tykkää turkulaisesta! -kampanja, jonka tavoitteena on, ettei Turussa olisi yhtään yksinäistä ihmistä vuonna 2030. Louhos Digital toimii yhtenä pääyhteistyökumppaneista vastaten kampanjan verkkosivujen sekä visuaalisen ilmeen rakentamisesta.
Yhteisöllisyyttä edistäviä tempauksia on luvassa lisää ensi vuoden alussa.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)